7 tips om slank te blijven in de zomer

Terrasje hier, festival daar, even eten in het park. Het lijkt niet op te houden met ongezond eten en ook het sporten schiet er steeds vaker bij in met dat mooie weer. Terwijl je er juist nu strak en fit uit wilt zien in dat mooie jurkje of die korte broek. Herkenbaar? Vind jij het ook zo lastig om slank te blijven in de zomer? Pas onderstaande tips toe en kom de zomer slank door!

  1. Blijf regelmaat in je leven houden

In de zomer valt je structuur vaak weg door de vakantie. Je slaapt wat langer, eet op andere tijdstippen en je vaste sportmomenten vallen weg. Toch hecht je lichaam stiekem best veel waarde aan die structuur. Om je goed te voelen en slank te blijven in de zomer kun je daarom het beste proberen om toch wat structuur in je leven te behouden.

Probeer dagelijks rond hetzelfde tijdstip naar bed te gaan en ook rond dezelfde tijd op te staan. Hou ook de structuur van de maaltijden aan. Ook al sta je om 10 uur op, begin dan toch met een gezond ontbijt en vervolg de dag met een tussendoortje, lunch, tussendoortje en avondmaaltijd. Alles schuift gewoon een paar uur op, maar hou de regelmaat erin. Dit voorkomt dat je ongezond gaat snacken.

Blijf ook in het ritme als je eens iets lekkers neemt, zo pak je de gezonde draad gemakkelijk weer op.

  1. Eet salades

Licht voedsel smaakt vaak beter met warm weer. Kies deze zomer daarom zoveel mogelijk voor salades, deze zijn erg voedzaam en makkelijk te verteren. Een barbecue of picknick in het park wordt ineens veel gezonder als je een lekkere salade meeneemt vol met voedzame ingredi├źnten.

  1. Blijf doorgaan met sporten

Sporten schiet er vaak bij in, omdat je leuke dingen aan het doen bent, of omdat het gewoonweg te warm is. Zorg er daarom voor dat je een nieuw sport ritme ontwikkeld in de ochtend, dan heb je het maar weer gehad. Ga bijvoorbeeld lekker een uurtje hardlopen, doe yoga buiten in de tuin, of begin je dag met baantjes trekken in het zwembad.  Het geeft je veel energie en heeft de hele dag een positieve invloed op je. Je voelt je lekker en je gaat er automatisch ook gezonder door eten.

  1. Drink groene smoothies

In de zomer eet je vaak buiten de deur. Als je er zeker van wilt zijn dat je genoeg groenten binnenkrijgt kun je de dag het beste beginnen met een groene smoothie. Het geeft je direct energie en je hoeft niet meer bang te zijn dat je onvoldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. Dat geeft een goed gevoel. En, een goed begin is het halve werk, dus dit zet, samen met het sporten, ook de toon voor de rest van de dag.

  1. Pak de fiets

Het mooie weer is een uitgelezen kans om vaker de fiets te pakken. Goed voor strakke benen, een goede conditie en een lekker bruin gezicht.

  1. Relax

Relaxen is een hele goede manier om gezond te blijven in de zomer. Plan lekkere middagslaapjes in, doe ontspanningsoefeningen op het strand en gun het jezelf om niets te doen en gewoon lekker te genieten van de zon, de natuur en de rust. Dit is enorm gezond voor je lichaam.

  1. Zoek balans

Als je een dag van je patroon afwijkt, en veel drinkt, ongezond eet en amper beweegt hoeft dat helemaal niet zo erg te zijn, als je die dag erna de balans gewoon weer recht trekt. Gun jezelf af en toe zo n dag en geniet er dan ook iedere seconde, elke hap en elke slok van en eet de dag daarna extra gezond!

Bekijk dit artikel eens als je tips wilt om 10 kilo af te vallen!

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/1/c/purefoodie.nl/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave A Comment