Een feestontbijt, omdat het kan

Een gezond feestontbijt voor tijdens deze feestmaand. Ik ben iedere dag ervan dankbaar dat ik een feestgevoel heb. Dat heeft niet iedereen, en dat besef ik me heel goed. Zo maakte een Duitse supermarkt een prachtig reclamefilmpje. Met de boodschap om niet te hard te rennen zodat je de belangrijke dingen in het leven vergeet. Niemand hoeft eenzaam te zijn. En dat geldt wat mij betreft niet alleen voor december.

Mijn tip: Zorg goed voor jezelf. Als je de tijd voor jezelf neemt, voor jezelf zorgt. Dan kun je er ook zijn voor de mensen om je heen. Luister naar je behoeften, naar je grenzen en verwen jezelf af en toe met een feestontbijt als dit.

Recept voor een gezond feestontbijt

feestontbijt

Dit recept is suiker, lactose en glutenvrij. Heb je geen rijstmelk in huis? Gebruik dan een ander soort (plantaardige) melk. Water kan eventueel ook.

Ingrediënten

  1. één banaan
  2. één dadel
  3. één eetlepel speculaaskruiden
  4. één kopje havervlokken
  5. twee kopjes rijstmelk
  6. half kopje blauwe bessen

Snij voor dit feestontbijt de banaan in de lengte door. Doe de havermout met de rijstmelk en de (in stukjes gesneden) dadel in een pan en zet op laag vuur. Voeg de speculaaskruiden toe en roer tot het kookt. kook even door tot de gewenste dikte. Leg blauwe bessen op één helft van de banaan en giet het havermout mengsel er overheen. Maak af met blauwe bessen en leg de andere helft van de banaan er bovenop. Als laatst doe je nog wat extra speculaas kruiden over de banaan, voor een extra feestelijke look.

Dit feestontbijt kan gewoon op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag ochtend maar is ook leuk op sinterklaas, kerst of nieuwjaarsochtend!

Volg je me al op Instagram (@purefoodie_kim)?

Fijne feestdag:)

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/1/c/purefoodie.nl/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave A Comment

Related Posts