Spring rolls, wordt het al lente?

Krijgen jullie ook zo’n zin in de lente, als de zon ook maar even schijnt? Nou, ik wel! En ik denk dat ik het al aan voelde komen, want ik maakte van de week deze heerlijke “spring rolls”.

Het is licht, super gezond omdat er veel groenten in gaan, en ook nog eens makkelijk. Je kunt het van te voren maken, je wordt blij van de kleuren en je kunt er alle smaken aan toevoegen die jij lekker vindt.

Ik gebruik wisselende groenten in mijn gerechten. Iedere groente heeft zijn eigen eigenschappen en kan jou lichaam op zijn eigen manier aanvullen. Zo zit paprika vol vitamine c. Vitamine c is goed voor onze weerstand. Daarnaast zorgt vitamine c ervoor dat je lichaam ijzer goed kan opnemen.

spring rolls

Ingrediënten:

  • Rijstvellen
  • 1 Paprika
  • 1 komkommer
  • Left over chicken
  • 1 bol mozzarella
  • 1/2 Prei
  • 1 rode ui
  • Masala kruiden

Rijstvellen kun je kopen bij de toko. Het zijn harde vellen, die als je ze in ijskoud water legt, zacht worden.

Snijd de paprika, komkommer, prei, en mozzarella in langwerpige dunne reepjes en zet deze op een bord vast klaar.

Bak in een pan de ui aan en voeg wat overgebleven kip toe van de vorige dag.  Hoe ze gekruid zijn, maakt eigenlijk niet uit. Als je geen “left over” kip hebt kun je of kipfilet in dunne reepjes snijden en meebakken. Ik ben toch voorstander van restjes, als je kip de dag erna eet dan is de marinade die je gebruikt hebt, vaak zo lekker in de kip getrokken.

Goed, bak de kip met de ui en voeg hier de prei aan toe. Bak de laatste twee minuten een eetlepel masala of paprika kruiden toe. Kies kruiden die jij lekker vindt, hou je van pittig, voeg dan wat chillikruiden toe bijvoorbeeld.

Leg een rijstvel in een bak met koud water en wacht een halve minuut tot een minuut. Het vel is dan helemaal doorschijnend, alle lijnen zijn weg. Haal het overtollige water eraf met je handen en vul het vel met de groenten, mozzarella en de kip. Vouw het dicht als een wrap. Eerst de zijkanten dichtklappen, en dan oprollen.

Snij ze in mooie stukjes en serveer eventueel met wat soja saus (is niet eens echt nodig).

Optie voor lactose vrij: Geen mozzarella toevoegen.

De lente komt je tegemoet met deze heerlijke spring rolls.

spring rolls

 

 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/1/c/purefoodie.nl/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave A Comment

Related Posts