Supersnelle lunchsalade! Met maar 3 ingrediënten

Zoals jullie weten eet ik niet iedere dag brood. Je kunt in dit artikel bijvoorbeeld drie tips vinden om te lunchen zonder brood. Ook vind je tussen de lunchrecepten enorm veel afwisseling. De supersnelle lunchsalade van vandaag behoort tot een goed alternatief voor een met brood gevulde lunchtrommel. Het kost je bijna geen tijd en deze lunchsalade is ook nog eens erg gezond. Lunchsalade met maar 3 ingrediënten. Een gezond recept van purefoodie.nl

Recept voor lunchsalade met spinazie

Deze lunchsalade bevat geen sla. In plaats van sla heb ik namelijk spinazie gebruikt. Een prima alternatief. Spinazie zit vol vitaminen en heeft een heerlijke bite waardoor het perfect kan dienen als alternatief voor sla.

Ingrediënten

  • Spinazie (ik gebruik zo’n 100 tot 150 gram p.p.)
  • 1 avocado
  • 1 of 2 eieren (afhankelijk van je eetlust)

Was de spinazie goed en maak er met je handen een bolletje van. Snij de spinazie in dunne repen. Kluts de eieren in een kom en breng op smaak met zout en peper. Je zou nog wat kurkuma kunnen toevoegen voor kleur en smaak. Bak een omelet aan beide kanten en laat deze afkoelen. Snij ook de avocado in kleine blokjes en meng door de spinazie. Als de omelet is afgekoeld rol je hem op en snij je deze in dunne reepjes.

Wil je nog meer bite in je salade, doe er dan wat geroosterde cashewnoten overheen. Je kunt deze salade zo gek maken als je zelf wil. Voeg (vega)kip of vis toe en wat taugé voor een hele maaltijdsalade bijvoorbeeld.

Breng het geheel op smaak met wat sojasaus en klaar is je lunchsalade!

Easy toch? Laat je het me weten als je het hebt geprobeerd?

 

 

Leave A Comment

Related Posts