Zalmsalade met avocado

Deze zalmsalade als lunch, is een slimme manier om meer groenten binnen te krijgen. Dat is niet het enige voordeel, je kauwt namelijk ook automatisch meer en dat is ontzettend goed voor je stofwisseling. In je mond worden de eerste suikers verwerkt, het is van groot belang dat er niet te veel suikers in je darmen terecht komen. Ze voeden de parasieten en tasten de darmwand aan. Zitten er suikers in deze zalm salade? Ja, in de meeste gerookte zalm zitten suikers en als je dressing, fruit of gedroogd fruit gebruikt zitten er zeker suikers in je salade. Dat is geen ramp, suikers geven je ook energie. Maar het is wel belangrijk dat je het weet.

Daarnaast zitten er in deze zalmsalade goede vetten, welke je lijf nodig hebben om bijvoorbeeld ontstekingen te verhelpen en te voorkomen.

Recept voor deze verrukkelijke zalmsalade

  • Zalmsalade - Purefoodie recept1/2Avocado
  • gerookte zalm van goede kwaliteit
  • 2 flinke handen veldsla
  • zonnebloem pitten, 1 a 2 eetlepels
  • sesamzaadjes, 1 eetlepel
  • 1 half rood uitje
  • balsamicoazijn
  • optie: olijfolie van goede kwaliteit.
  • zout en peper

 

 

 

Waar krijg je goede kwaliteit zalm? Vraag het jou visboer waar de vis vandaan komt en bepaal of dit voor jou verantwoord is. Wil je liever geen zalm eten? Dan kun je ook een andere vissoort gebruiken. Snij alle ingrediënten voor deze zalmsalade in de gewenste grootte en meng het door elkaar. Ik snipper het uitje vaak zo fijn mogelijk, dat vind ik het lekkerst. Besprenkel de salade met een beetje balsamico azijn. Maak de salade af met een goede olijf olie (optie) en wat zout en peper.

Meer salade inspiratie nodig? Klik voor alle salades van purefoodie. Eetsmakelijk!

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/1/c/purefoodie.nl/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave A Comment

Related Posts