Zelfgemaakte muesli (granola)

Mijn moeder koopt altijd cruesli voor door de yoghurt en naar aanleiding daarvan hadden we een discussie, of eigenlijk waren we het heel erg met elkaar eens, dat in bijna alles wat je zo koopt in de supermarkt, suiker toegevoegd wordt. Zo ook aan de cruesli en muesli mixen!!!
En aangezien ik gek ben op zelfgemaakt, maak ik altijd zelf mijn Granola (muesli) en geef ik daarvan regelmatig een deel mee aan mijn moedertje.

IMG_20131119_161938

Ingrediรซnten:

  • 200 gram Havervlokken
  • 75 gram noten (walnoten, pecannoten, amandelen, maar net wat je in huis hebt).
  • Gedroogde abrikozen (je kunt ook rozijnen gebruiken)
  • Gedroogde cranberries
  • optie: 2 bananen
  • 2 dadels
  • Kokos olie (3 eetlepels)
  • Optie: Honing (1 of 2 eetlepels) of agave siroop.

Maal de noten of hak ze in stukjes. Doe de noten met de havervlokken in een kom en voeg ook de cranberry’s, abrikozen en eventueel rozijnen toe.
Verwarm de kokosolie in een pannetje, tot die gesmolten is, voeg daar de honing aan toe en prak er twee bananen doorheen tot je een vloeibaar papje hebt. Je kunt de bananen weglaten, voeg dan wel de honing toe. Voeg het vloeibare onderdeel aan de droge bestanddelen toe en roer dit goed door elkaar. Spreid dit over een bakplaat en dan kan het 20 minuten in de oven op 180 graden. Het hele huis gaat lekker ruiken!
Pas op dat je niet alles opsnoept als het uit de oven komt ;)!
Je kunt het goed in een pot bewaren (minstens 1,5 week) of invriezen (tip van de buurvrouw).

Ik gebruik het voor door de yoghurt, of strooi het over een lekkere fruitsalade.

 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/1/c/purefoodie.nl/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave A Comment

Related Posts